LogoLogoLogoLogoLogo
  • Es
  • En
  • Fr
  • Cat
 
  • inici
  • DAE
  • Mobiliari interior
    • Cadires
    • Carrets
    • Decoració
    • Mobles
    • Penjadors
    • Prestatgeries
    • Separadors
    • Tamborets
    • Taules
  • Xemeneies
    • Accesoris
    • Barbacoes
    • Xemeneies
  • Dissenyadors
  • Blog
    • Col·lecció
    • Notícies
    • Servei Tècnic
  • Contacte

Cadira Parabola (Ral 6025)

Enrere

Sol·licitar pressupost d'aquest producte

Cadira Parabola (Ral 6025)

Materials

Estructura: Acer pintat en color mat o cromat.
Seient i respatller: Treballat a mà amb corda trenada de polipropilè de 3 mm.
Conteras: Goma.

Història del producte

Luis Feduchi (Madrid, 1901-1975), en el capítol dedicat al moble contemporani del seu llibre “Història del moble” (Barcelona, 1946) assenyala a la cadira com un dels mobles fonamentals utilitzats per l’home. La seva relació amb ell implica una sèrie de condicions molt diferents als altres tipus de mobles i recorda la definició que d’ella va fer Neruda en la seva oda a la cadira “La dignitat suprema del repòs”1. L’interès de Feduchipel moble comença molt primerenc; sent estudiant d’arquitectura en la Universitat Politècnica de Madrid, ja realitza dissenys de mobles i d’interiors. De 1929 és la primera obra que integra mobiliari i arquitectura, la rehabilitació del Parador d’Oropesa, Toledo, però és en l’edifici Capitol de Madrid (1931) on incorpora un llenguatge modern en el seu disseny.Atent a l’evolució del moble, als avanços de les tècniques, la incorporació de nous materials, els canvis socials, va ser un arquitecte fonamental en el seu paper de divulgador a Espanya del moble modern, que va posar en pràctica en l’encàrrec de l’hotel Hilton a Madrid que va realitzar amb el seu fill Javier Feduchi i van finalitzar en 1953. D’aquest mateix any data la cadira Paràbola, produïda per l’empresa de mobiliari madrilenya Rolaco, de disseny essencial que reflecteix bé la definició de Neruda. L’estructura és de tub d’acer pintat format per dues peces, una paràbola que recull el seient i un angle que forma les potes amb dos acabats per a la trama que acomoda respatller i seient, de corda natural per a l’ús interior i de tires de plàstic, per a l’exterior. La senzillesa de la seva imatge no revela la comoditat del seient, però sí la bellesa d’un element lleuger, gens intrusiu, que encaixa bé en la vida informal dels interiors domèstics actuals. Seixanta anys després, el disseny segueix vigente.en 2016, l’estudi d’arquitectura i disseny Moneo Brock és contactat per l’empresa DAE amb la intenció de reeditar la Silla Paràbola i recuperar així aquesta singular peça de disseny. Belén Moneo Feduchi, néta del dissenyador, adapta la cadira a partir d’un acurat estudi del prototip original, suavitzant el lliurament de les potes al sòl i buscant una correcta ergonomia en l’estructura.  La nova gamma de colors i l’ús de cordill de polipropilè actualitzen el disseny que igualment permet un ús en interior i exterior.
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              Luis i Javier Feduchi. Hotel Hilton, Madrid 1953. Aparador-expositor

 Lluís M. Feduchi  Javier Feduchi

 


Compartir

logo

Contacte

  • Contacte

DISEÑO AHORRO ENERGÉTICO, SLU
i@dae.es
Rambla Països Catalans, 10 nave 25
08800 Vilanova i la Geltrú
Barcelona (Espanya)
Telèfon: +34 931 429 239


Inscrita en el Registre Mercantil de Barcelona Full B499355 Foli 36 Tom 45797 del Llibre de Societats. Secció General

Informació

  • Condicions generals de venda
  • Avís Legal
  • Política de Privacitat
  • Política de Cookies